Amenzi de peste 3,5 milioane de lei în urma acțiunilor de control desfășurate săptămâna aceasta de ANPC

Dudau Andreea Valentina
2 Min Read

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au aplicat amenzi de peste 3,5 milioane de lei în urma controalelor desfășurate săptămâna aceasta la nivel național!

Echipele de control au identificat numeroase nereguli, printre care produse păstrate în condiții improprii, preparate culinare pentru evenimente realizate în spații necorespunzătoare, ustensile uzate, precum și ape minerale și băuturi răcoritoare expuse direct la soare.

Potrivit reprezentanților ANPC, în perioada 25–29 august, au fost verificați peste 1.200 de operatori economici din întreaga țară.

În urma acțiunilor, comisarii au aplicat peste 800 de amenzi, în valoare totală de 3,5 milioane de lei, și au oprit definitiv de la comercializare produse în valoare de peste 737.000 de lei. Totodată, activitatea a 21 de operatori economici a fost suspendată temporar până la remedierea deficiențelor.

Principalele neconformități descoperite au fost:

  • Preparate culinare pentru evenimente realizate în bloc alimentar necorespunzător;
  • Nerespectarea condițiilor și temperaturilor de depozitare pentru produse perisabile (sosuri, topping-uri);
  • Utilizarea echipamentelor și ustensilelor cu grad ridicat de uzură, cu depuneri de gheață, rugină și impurități;
  • Spații și suprafețe improprii din punct de vedere igienico-sanitar, cu depuneri de reziduuri alimentare;
  • Pavimente murdare și suprafețe cu lichide sau resturi alimentare;
  • Depozitarea apelor minerale și a băuturilor la soare;
  • Prestarea serviciilor în spații neautorizate.

Alte deficiențe identificate includ:

  • Utilizarea uleiului alimentar degradat termic;
  • Comercializarea de produse cu termen de valabilitate expirat;
  • Agregate frigorifice murdare, cu părți deteriorate;
  • Lipsa registrelor de evidență pentru parametrii fizico-chimici ai apei din piscine;
  • Întreținerea necorespunzătoare a piscinelor și mobilierului aferent (șezlonguri/saltele rupte, ponton cu secțiuni lipsă);
  • Produse alimentare și nealimentare fără elemente de identificare și caracterizare;
  • Spații de joacă improvizate, neconforme reglementărilor tehnice;
  • Informații incomplete sau incorecte pentru consumatori privind serviciile de cazare și facilitățile oferite.

Astfel, autoritățile atrag atenția asupra importanței respectării normelor igienico-sanitare și a protecției consumatorilor.

Share This Article