Luni, Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea privind modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 referitoare la regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate/Această lege revizuieste condițiile de eliberare a pașaportului simplu temporar, conform standardelor europene!

Astfel, conform actului normativ, pașaportul simplu temporar va fi emis doar în circumstanțe speciale sau excepționale, cum ar fi situații de urgență care necesită călătorii în străinătate sau pentru a facilita continuarea călătoriei sau reglementarea situației juridice a cetățenilor români aflați în străinătate și care nu mai dețin documente de călătorie valabile.

De asemenea, legea promulgată de către șeful statului abordează posibilitatea ca datele biometrice și informațiile cetățenilor români să fie preluate o singură dată de către personalul consular, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României. Aceste date pot fi utilizate atât pentru eliberarea pașaportului simplu electronic, cât și pentru eliberarea titlului de călătorie sau a cărții electronice de identitate, conform cererilor adresate de cetățenii români.

Deoarece au existat situații în care hotărârile instanțelor de judecată privind suplinirea acordului unuia dintre părinți pentru eliberarea pașaportului minorului au lăsat loc de interpretări, nefiind clar dacă suplinirea a avut în vedere eliberarea unui singur document de călătorie sau eliberarea pașapoartelor până la dobândirea de către minor a capacității de exercițiu, această lege reglementează că eliberarea succesivă a mai multor pașapoarte simple electronice pentru minori se efectuează numai dacă hotărârea judecătorească sau ordonanța președințială de suplinire a acordului unuia dintre părinți a stabilit, în mod expres, acest aspect.

De asemenea, se reevaluează situațiile excepționale în care cetățenii români pot deține, concomitent, fie un pașaport simplu electronic și unul temporar valabile, fie două pașapoarte simple electronice valabile, precum și obligațiile ce le revin acestora. Se prevede, de asemenea, anularea informatică a pașapoartelor eliberate anterior persoanelor care au pierdut cetățenia română, în situația în care acestea nu au respectat obligația legală de a preda documentele de călătorie în termen de 5 zile de la data pierderii cetățeniei.

Potrivit proiectului, Direcția Generală de Pașapoarte este autoritatea responsabilă pentru menținerea evidenței cetățenilor români cu domiciliul în străinătate.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *