Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova reaminteşte autorităţilor şi instituţiilor publice o serie de prevederi legale care privesc transparența veniturilor salariale.
Potrivit legii , autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a publica, la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie şi 30 septembrie ale fiecărui an, şi să menţină publicată o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice. Lista menţionată trebuie să cuprindă următoarele:
a) salariul de bază, solda funcției de bază/salariul funcției de bază, indemnizația de încadrare sau indemnizația lunară, după caz;
b) tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor și premiilor eligibile pentru fiecare funcție, precum și baza legală a acordării acestora;
c) valoarea anuală a voucherelor de vacanță care urmează să fie acordate pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acestora;
d) valoarea anuală a indemnizației de hrană care urmează să fie acordată pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acesteia;
e) orice alte drepturi în bani și/sau în natură, dacă este cazul, precum și baza legală a acordării acestora;
f) orice informații cu privire la posibile limitări ale venitului salarial, precum și baza legală a acestora.
Nerespectarea acestor prevederi legale atrage răspunderea contravențională a conducătorului autorității sau instituției publice în cauză și se sancționează cu amendă între 5.000 lei și 10.000 lei. Inspecţia Muncii are competenţa de a constata şi sancţiona contravenţia.
Vezi şi https://republikanews.ro/copil-de-10-proiectat-in-afara…/
Vezi şi https://republikanews.ro/eliminarea-taxei-pe-apa-pluviala/
Pentru mai multe ştiri, vizitaţi site-ul republikanews.ro