După programul „Lapte şi corn” sau „O masă caldă la şcoală” ar putea apărea şi programul „Fiecare copil merge la mare”. Câţiva directori ai unor agenţi de turism cred că un astfel de program care să-i ducă şi pe copiii care nu-şi permit vacanţe, în diverse destinaţii frumoase din ţară, ar revitaliza turismul şi ar crea o tânără generaţie cu vederi largi pentru tot şi toate şi mai ales cu poftă de a călători.
Fond special
Mihaela Stanciu, directorul unei agenţii de turism din Ploieşti spune că ideea nu a fost încă promovată, dar e convinsă că ar prinde foarte bine şi că ar ajuta. „Eu aş începe să fac turism de la o vârstă fragedă, de la gimnaziu şi pe urmă liceu. În această ţară minunată care ne oferă multe locuri de vizitat deosebite s-ar putea crea un fond cu ajutorul căruia fiecare copil să poată călători. Şi când spun „fiecare”, mă refer şi la cei cu posibilităţi materiale reduse. În momentul în care un copil descoperă gustul călătoriei de mic, el va fi mereu interesat să călătorească, va ştii cum să-şi gestioneze timpul şi banii, va învăţa să relaţioneze şi va fi interesat să cunoască o limbă străină de circulaţie internaţională. În momentul în care oamenii călătoresc se mişcă o roată care devine din ce în ce mai mare şi toată lumea are de câştigat. Profiturile vor fi la staţia de benzină, la pensiune, la hotel, la restaurant, la centrele care vând suveniruri, la firmele care închiriază echipamente sportive, dar şi taxele şi impozitele locale şi aşa mai departe”, ne-a explicat Mihaela Stanciu.
„Şcoala Altfel” mereu
Aceasta spune că a văzut acest sistem în Grecia, unde copiii de clasa a IV-a făceau orele de istorie la Acropole şi nu vede de ce nu s-ar putea face acelaşi lucru şi la noi în ţară, evident în locuri apropiate de şcoală. De altfel, directoarea agenţiei ploieştene a discutat şi cu alţi colegi din ţară şi împreună se pregătesc să promoveze această idee într-o iniţiativă legislativă. „După patru ani, proiectul Şcoala Altfel a dat rezultate spectaculoase în turism. Dar fiind vorba de o săptămână pentru toţi în acelaşi timp se creează aglomeraţie. Nu văd de ce nu am putea să facem excursiile din această săptămână tot timpul într-un mod mult mai plăcut şi mai puţin stresant?” se întreabă Mihaela Stanciu. În acest moment sunt prea puţini profesori care părăsesc şcoala pentru a preda în natură, de exemplu. Cei mai mulţi motivează lipsa unor astfel de iniţiative prin faptul că nu au timpul necesar pentru astfel de ieşiri sau că asta implică multă birocraţie, de la consimţământul părinţilor până la obţinerea autorizaţiilor de la directorul şcolii, respectiv inspectoratul şcolar.