Pe ultima sută de metri, guvernul Cioloş se pregăteşte de înfiinţarea unei autorităţi subordonate Ministerului Transporturilor, autoritate în cadrul căreia, cel mai mic salariu al unui angajat începe de pe peste 1000 de euro, lunar. Aşadar,la Autoritatea de Reformă Feroviară, căci aşa se va numi agenţia, cheltuuielile de personal pentru cei 50 de angajaţi sunt de aproximativ 4,8 milioane de lei pe an. Mai exact, cei 50 de specialişti ce urmează să fie angajaţi la Autoritatea de Reformă Feroviară vor avea un venit minim de 8000 de lei brut pe lună. Pe lângă cei aproximativ 4,8 milioane de lei, bani numai pentru salariile minime ale anjagaţilor AFR, specialiştii feroviari vor avea la dispoziţie 1,5 milioane de lei anual pentru cheltuielile de funcţionare, plus încă un milion de lei, bani decontaâi cu dotările. În nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă privind înfiinţarea AFR se precizează că 7 milioane de lei vor fi suportaţi din fonduri structurale pentru salariile, funcţionarea şi dotările noii agenţii care va avea sediul în cadrul Ministerului Transporturilor.