Cum va arăta taxa de poluare
Numărul înmatriculărilor mașinilor second-hand s-a dublat față de anul trecut, iar România riscă să ajungă cimitirul de mașini vechi al Europei. Guvernanții spun că se are în vedere stabilirea unei taxe de poluare pentru mașinile cu normă de poluare mică și emisii mari de bioxid de carbon.
„Gândim o taxă de poluare pentru mașinile cu normă de poluare mică şi emisii mari de bioxid de carbon” , a spus Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.
Pentru stabilirea cuantumului taxei se va ține cont de capacitatea cilindrică a autovehiculului, de norma de poluare și de emisiile de bioxid de carbon.Deocamdată nu s-a găsit forma finală a acestei taxe și nici nu se știe exact când va fi aplicată.
„Consider că nu trebuie sa punem o taxă la taxa de prima înmatriculare, adică este ca și cum gândim înainte, în viitor, punem căruța înaintea boilor, în sensul că noi trebuie să știm, în momentul în care gândești o astfel de taxă, să te gândesti căt circulă ea (mașina n.r.), deci care este rulajul ei într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să poți să-i faci determinarea de astfel de emisii. Si atunci o să ținem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi de fapt este impozitată orice mașină și este un impozit la taxe și impozite locale, norma de poluare – al doilea criteriu, și al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul”, a afirmat ministrul.
sursa HotNews.ro