Startul Drumului Expres Focșani–Brăila: Proiect Important pentru Infrastructura Rutieră

Constantin Corina
2 Min Read
Sursa foto: Compania Națională de Investiții Rutiere

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis astăzi Ordinul de Începere pentru contractul Drumului Expres Focșani–Brăila, stabilind data de 2 decembrie 2025 pentru startul etapei de proiectare

Sursa foto: Compania Națională de Investiții Rutiere

Această etapă marchează începutul unui proiect esențial pentru conectivitatea regională și dezvoltarea infrastructurii rutiere din estul României.


Drumul Expres Focșani–Brăila va avea o lungime de 73,5 kilometri și va lega Autostrada Moldovei A7 de Podul peste Dunăre de la Brăila, facilitând legătura cu Drumul Expres Brăila–Galați și, ulterior, cu drumurile către Tulcea și Constanța. Acest proiect va reduce semnificativ timpul de parcurgere și va îmbunătăți siguranța traficului pe acest coridor strategic.

,,Am emis, astăzi, Ordinul de Începere pentru contractul Drumului Expres Focșani-Brăila. După ce Antreprenorul a constituit garanția pentru contractele semnate pe 29 octombrie, așteptăm Programul de lucru, pentru că, încă din etapa de proiectare ne dorim să asigurăm finalizarea spațiilor de servicii cu șase luni înainte de recepția lucrărilor și deschiderea circulației. Este un aspect important și țin foarte mult ca la inaugurare, parcările să fie deja funcționale. De asemenea, pentru acest contract, antreprenorul, un consorțiu cu experiență solidă, va putea permite traficul pe tronsoane funcționale independent”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu. 

Contractul are o durată totală de 42 de luni, împărțită în 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție, și este finanțat din fonduri europene nerambursabile. Asocierea de constructori români semnată în urmă cu două săptămâni va asigura implementarea proiectului conform standardelor moderne de infrastructură.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Share This Article