Ministerul Mediului salvează 19 milioane de lei și lansează o amplă campanie națională pentru reducerea deșeurilor

Constantin Corina
2 Min Read

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), în parteneriat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, a anunțat lansarea uneia dintre cele mai ambițioase campanii naționale de conștientizare privind gestionarea deșeurilor din România

Campania, finanțată integral din fonduri europene nerambursabile, cu un buget estimat la peste 19 milioane de lei, va fi implementată fără niciun cost pentru bugetul de stat.

„Am reușit să salvăm peste 19 milioane de lei din fonduri europene care erau pe punctul de a fi pierduți. Încă de la începutul mandatului mi-am asumat că niciun leu european nu va fi irosit. Alături de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene am găsit soluția pentru a fi accesați acești bani. Le mulțumesc pentru acest efort comun! Acum, acești bani vor finanța una dintre cele mai moderne campanii naționale dedicate conștientizării și schimbării reale a modului în care gestionăm deșeurile în #România🇷🇴” a declarat ministra Diana Buzoianu, Ministerul Mediului.

Cele trei teme majore ale campaniei derulate de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor:

  1. Prevenirea generării deșeurilor – cu accent pe compostarea individuală și reducerea risipei alimentare;
  2. Tranziția către economia circulară – prin reparare, recondiționare și reutilizare;
  3. Reducerea plasticului de unică folosință – în acord cu Directiva europeană (UE) 2019/904.

Campania va promova cooperarea între autorități locale, companii, sectorul HoReCa, retail, ONG-uri, școli, producători și consumatori, pentru a stimula parteneriate și inițiative dedicate reducerii deșeurilor și promovării unui consum responsabil.

Totodată, va fi creată o platformă digitală interactivă care va sprijini schimbul de bune practici și colaborarea între actorii implicați, contribuind la formarea unei rețele naționale pentru sustenabilitate.

Campania va include acțiuni în toate cele 8 regiuni ale țării, evenimente publice, caravane educative în școli, conținut digital, precum și colaborări cu influenceri, artiști, bucătari și creatori de conținut dedicați sustenabilității.

În perioada următoare, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor va deschide consultarea publică pentru selectarea partenerilor de comunicare și pentru prezentarea calendarului complet al campaniei.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Share This Article