Acţiunile Ferrari au scăzut joi cu peste 13%, marcând cea mai severă depreciere zilnică de la listarea companiei în 2016, după ce producătorul italian de maşini de lux a publicat estimări financiare şi o strategie de electrificare revizuită, considerate dezamăgitoare de analişti!
Ferrari estimează venituri nete de cel puţin 7,1 miliarde de euro în 2024 (faţă de peste 7 miliarde anterior) şi aproximativ 9 miliarde de euro până în 2030, cu un profit EBITDA de cel puţin 3,6 miliarde de euro.
La bursa din Milano, acţiunile au închis în scădere cu 13,2%, iar la New York titlurile au deschis la 419,18 dolari, în coborâre cu circa 13%, evaluarea de piaţă a companiei situându-se în jur de 80 de miliarde de dolari.
Analiştii Citi au descris noile proiecţii drept „sub scenariul nostru de creştere redusă”, considerând abordarea managementului prea conservatoare.
În schimb, JPMorgan se menţine optimistă, invocând cererea solidă şi potenţialul lansării unui nou supercar.
De asemenea, Ferrari a anunţat o revizuire a strategiei de electrificare: până în 2030, portofoliul va fi format din 40% modele cu motoare termice, 40% hibride şi doar 20% complet electrice, faţă de obiectivul anterior de 40% EV. Primul model electric integral al mărcii, „Ferrari Elettrica”, urmează să fie lansat în 2026.

Această ajustare urmează tendinţa altor producători auto, precum Volvo, care au încetinit tranziţia către vehiculele electrice pe fondul cererii mai slabe şi al competiţiei crescute din partea producătorilor chinezi.
Mai multe ştiri pe republikanews.ro