Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Dragoş Pîslaru, a declarat că în acest moment există o împărţire între PNRR, Programul de transport, politica de coeziune şi noul angajament pe SAFE, astfel că absolut toate segmentele de autostradă A7 şi A8 sunt prinse cu finanţare, deci vor continua, chiar dacă au fost scoase din PNRR. El s-a referit şi la proiectul metroului de la Cluj şi cel din Bucureşti, arătând că încearcă să le etapizeze pe partea de ecoziune.
Autostrăzile A7 și A8, asigurate prin mai multe surse de finanțare
Dragoș Pîslaru a anunțat că toate tronsoanele de pe autostrăzile A7 și A8 beneficiază de finanțare, chiar dacă unele segmente au fost scoase din PNRR. Potrivit ministrului, resursele necesare sunt împărțite între Planul Național de Redresare și Reziliență, Programul de Transport, politica de coeziune și noul mecanism SAFE.
„Absolut toate segmentele de autostradă A7 și A8 sunt prinse cu finanțare, deci vor continua”, a subliniat Pîslaru, explicând că proiectele sunt distribuite pe mai multe linii bugetare pentru a asigura continuitatea lucrărilor.
Metroul din București și Cluj, etapizat prin politica de coeziune
În ceea ce privește proiectele de metrou, ministrul a precizat că atât Clujul, cât și Bucureștiul vor beneficia de finanțare prin politica de coeziune, care permite etapizarea lucrărilor pe termen lung, până în perioada financiară 2028–2035.
„Încercăm să găsim o secvență prin care lucrările să înceapă, chiar dacă vor fi etapizate. Putem pleca cu fonduri europene, apoi completăm cu resurse de la BEI sau alte instituții financiare, pentru a asigura finanțarea integrală”, a explicat Pîslaru.
Țara, un șantier național cu peste 17.000 de proiecte
Oficialul a mai arătat că, după ordonanța privind prioritizarea proiectelor, ministerele de linie au transmis listele cu obiectivele care rămân în PNRR. În prezent, Ministerul Investițiilor pregătește o bază de date interactivă pentru a vizualiza toate aceste proiecte.
„Țara întreagă este un șantier. Sunt 17.000 de proiecte în toate județele și în toate domeniile, de la autostrăzi și metrou, la reabilitarea caselor tradiționale din Delta Dunării, împăduriri, piste de biciclete, sedii de primărie sau panouri fotovoltaice. Este absolut fascinant acest univers”, a declarat ministrul.
Infrastructura rutieră și feroviară, prioritate pentru Guvern
Pîslaru a mai precizat că proiectele de infrastructură feroviară sunt și ele împărțite între PNRR și fondurile de coeziune, pentru a garanta derularea lor până la finalizare. Această abordare, susține ministrul, oferă României garanția că marile proiecte nu vor fi blocate din lipsă de finanțare.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.