Fântâni publice în Sectorul 2: Autorizații şi revizii

Cătălina Dumitrache
5 Min Read

Primăria Sector 2 a transmis, luni, că toate fântânile publice dețin Autorizaţii Sanitare de Funcționare emise de Direcția de Sănătate Publică, fapt care garantează respectarea normelor sanitare privind calitatea apei potabile. Instituţia precizează că sunt 24 de fântâni publice în sector, iar şapte se află temporar în proces de revizie.

Fântâni publice — Primăria Sector 2 a reacţionat oficial luni după ce fostul primar Radu Mihaiu a acuzat că fântânile din sector funcţionează „fără aviz DSP” şi că întreţinerea acestora ar fi neglijată. Potrivit comunicatului, toate cele 24 de fântâni publice de pe raza sectorului deţin Autorizaţii Sanitare de Funcţionare emise de Direcţia de Sănătate Publică, iar acest lucru ar garanta respectarea normelor sanitare privind calitatea apei potabile.

Situaţia fântânilor: câte sunt funcţionale şi câte în revizie

Primăria menţionează că, din cele 24 de fântâni publice alimentate din puţuri de mare adâncime, 17 sunt funcţionale, iar şapte se află temporar în proces de revizie după ce au fost identificate defecţiuni tehnice punctuale. Autorităţile au publicat şi o listă a punctelor de aprovizionare cu apă potabilă la care cetăţenii se pot adresa:

Parc Obor – Primărie, Parcul Tei, Calea Moşilor 195, Grădina Mătăsari, Parcul Lunca Florilor, Parcul Ciurea, Parcul Morarilor, Parcul Florilor, Parcul Cinema Floreasca, B-dul Chişinău nr.19, Str. Ţesătoarelor, Str. Răscoala 1907, Str. Maşina de Pâine nr.65, Parcul Titus Ozon, intersecţia Basarabia – Bucovina, Str. Zamfir Arbore, Str. Luncşoara nr.17.

Primăria subliniază că fântânile sunt verificate şi întreţinute periodic şi că orice intervenţie tehnică este efectuată cu respectarea procedurilor sanitare şi tehnice cerute de legislaţie.

Ce înseamnă autorizaţia sanitară

Autorizaţia Sanitară de Funcţionare emisă de Direcţia de Sănătate Publică certifică, în esenţă, că sursa de apă şi instalaţiile aferente respectă standardele privind calitatea apei potabile, tratamentele aplicate acolo unde sunt necesare şi procedurile de monitorizare. În comunicat, Primăria arată că deţinerea acestor autorizaţii asigură cetăţenii că apa publică oferită din fântâni este potrivită pentru consum.

Reclamaţiile fostului primar şi reacţia administraţiei

Radu Mihaiu a acuzat noua administraţie de „neglijenţă inacceptabilă”, susţinând că, în ultimele trei luni, fântânile nu au beneficiat de întreţinerea necesară: „Apa nu mai este clorinată, bazinele nu mai sunt igienizate, filtrele nu mai sunt schimbate”, a afirmat el, adăugând că unele fântâni ar fi deja închise după cedarea unor componente esenţiale.

Primăria a respins aceste acuzaţii ca fiind false şi a asigurat populaţia că lucrările de mentenanţă se fac în regim programat, iar reviziile curente explică temporar închiderea unui număr redus de puncte. Instituţia îndeamnă cetăţenii care observă defecţiuni sau probleme de calitate să anunţe serviciile primăriei pentru intervenţii rapide.

Recomandări pentru cetăţeni şi proceduri de sesizare

Autorităţile recomandă ca, în cazul oricăror semne de schimbare a gustului, mirosului sau aspectului apei, consumatorii să evite utilizarea pentru alimentaţie până la clarificarea situaţiei şi să sesizeze serviciul de întreţinere al primăriei sau DSP. De asemenea, Primăria aminteşte că puţurile care alimentează fântânile sunt de mare adâncime, ceea ce reduce riscul contaminărilor recente, dar menţinerea calităţii presupune verificări şi curăţări periodice.

Cine răspunde pentru mentenanţă

În comunicat se precizează că responsabilitatea întreţinerii tehnice revine serviciilor tehnice ale Primăriei Sector 2 şi operatorilor contractaţi pentru mentenanţă, iar aspectele de sănătate publică sunt monitorizate de Direcţia de Sănătate Publică. Procedurile administrative prevăd programarea reviziilor şi transmiterea rapoartelor de analiză a apei către DSP.

Implicaţii pentru încrederea publică

Disputele publice între foşti şi actuali responsabili locali pe tema întreţinerii fântânilor pot afecta încrederea cetăţenilor. Dincolo de polemici, esenţial rămâne ca autorităţile să comunice transparent calendarul lucrărilor, rezultatele analizelor şi paşii de remediere, astfel încât utilizatorii să aibă certitudinea că apa este sigură.

Primăria afirmă că transparenţa şi documentele oficiale (autorizaţii şi rapoarte de analiză) pot fi puse la dispoziţia oricărui cetăţean care solicită informarea, iar în cazuri de sesizare a unor nereguli, va coopera cu DSP pentru clarificări rapide.

Următorii paşi şi monitorizare

Primăria Sector 2 anunţă că va continua reviziile programate şi că obiectivul este readucerea tuturor celor şapte puncte temporar închise la starea de funcţionare normală în cel mai scurt timp posibil. De asemenea, administraţia invită la dialog fostul primar şi reprezentanţii DSP pentru a clarifica public aspectele tehnice şi a stabili un plan comun de comunicare către populaţie.

Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Share This Article