Inflația schimbă coșul de cumpărături al românilor. Cumpătare la cumpărături și surprize în statistici

Erika Stoica
2 Min Read

Creșterea prețurilor din ultimele luni a schimbat semnificativ obiceiurile de consum ale românilor. Pentru a economisi, mulți aleg să cumpere mai des, dar în cantități mai mici, strict cât le este necesar, renunțând la produse considerate mai puțin esențiale, precum gustările dulci, țigările sau băuturile fără alcool.

Magazinele mici de cartier au pierdut teren în fața supermarketurilor, unde românii se orientează către mărcile proprii și produsele românești, al căror consum a crescut cu peste 20%. „Suntem mai cumpătați așa, avem grijă de fiecare, nu le mai risipim și ne luăm cât ne trebuie”, explică un cumpărător.

În același timp, unele categorii au înregistrat creșteri neașteptate. Mâncarea pentru animale a devenit vedeta anului, cu vânzări în creștere cu 12%, iar produsele de înfrumusețare, mâncarea semi-preparată și sticlele de vin au fost tot mai prezente în coșurile românilor, semnalând o schimbare subtilă a priorităților de consum.

Creșterea cheltuielilor pe bunuri de larg consum în prima jumătate a anului a fost de 4,3% față de 2024, dar ajustată cu inflația, această creștere aproape că dispare, semn clar că românii se adaptează la scumpiri prin cumpătare și planificare mai atentă a achizițiilor.

Mai multe știri pe republikanews.ro
Ne găsești pe pagina de Facebook 

Share This Article