Sursa foto: CFR Infrastructura

Pe 17 iulie 2025, CFR SA a anunțat deschiderea circulației feroviare pe firul II reabilitat al noii variante de traseu Bârzava – Vărădia, ce include Tunelul Bata, o lucrare esențială pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul României

Traseul de 15,96 km cuprinde Tunelul Bata, lung de 603 metri, construit prin săpătură mecanizată și consolidări solide, două poduri peste râul Mureș, pasaje rutiere, podețe și consolidări de versanți. De asemenea, au fost modernizate stația Vărădia și punctul de oprire Lalașinț, iar pe traseu au fost instalate sisteme avansate de semnalizare și site-uri GSM-R.

Viteza maximă admisă pe acest tronson este de 160 km/h pentru trenurile de pasageri și 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Proiectul face parte din reabilitarea liniei Frontieră – Curtici – Simeria (Coridorul Rin – Dunăre), finanțată din fonduri europene nerambursabile, cu o valoare contractuală de peste 2 miliarde lei.

Lucrările vor continua pe firul I, care va fi pus în funcțiune în următoarele două luni după reconfigurarea stației Vărădia.