Pentru că românii merg frecvent la cumpărături, în țară începe să se contureze un nou concept de centre comerciale: supermall-ul

Noua generație de centre comerciale promite o experiență complexă, care îmbină shoppingul cu divertismentul și relaxarea: magazine, cinematografe, zone verzi, spații de birouri și chiar centre culturale. Primele supermall-uri de acest tip se dezvoltă în Iași și Cluj, pe suprafețe de peste 100.000 de metri pătrați.

Potrivit celor mai recente date privind comportamentul consumatorilor, timpul mediu petrecut într-un mall a crescut semnificativ, de la aproximativ 2 ore anul trecut, la aproape 3 ore și jumătate în prezent.

Și valoarea cheltuielilor a înregistrat o creștere de aproximativ 13% față de anul trecut, însă acest avans reflectă mai degrabă ajustările generate de inflație decât un consum mai ridicat.

Acest comportament de consum susține ascensiunea noii tendințe din retail: supermall-urile – centre comerciale de mari dimensiuni care reunesc sute de magazine, spații de divertisment, grădini interioare și exterioare, dar și clădiri de birouri. La Iași, un astfel de complex se întinde pe 100.000 de metri pătrați și include 400 de magazine, săli de spectacole, zone verzi și spații pentru relaxare și lucru.

Mihaela Adam, reprezentant al unui supermall, declară:  „Înseamnă locul unde îți faci cumpărăturile, iei masa, mergi la sală, te relaxezi la film.”

Un proiect similar este în construcție și la Cluj, unde se dezvoltă un supermall pe o suprafață de 14 hectare.

Se integrează tot felul de idei noi și concepte noi care vin din noile trenduri și moduri de a-și petrece timpul liber locuitorii din aceste mari orașe. Practic, ideea este să poți petrece acolo poate chiar și o zi întreagă.” Spune Simina Niculiță, director retail la o companie de consultanță imobiliară.