Construcția Pasajului Solventul, proiect ambițios al Primăriei Timișoara, întâmpină dificultăți majore după ce terenul de sub liniile de cale ferată s-a surpat în urma lucrărilor. Traficul feroviar a fost perturbat, iar operațiunile au fost oprite până la găsirea unei soluții de remediere.
Incidentul a avut loc în timpul unei etape de împingere a structurii de beton pe sub liniile de cale ferată din apropierea Gării de Nord. Chesonul de mari dimensiuni, care trebuie să traverseze 10 linii de tren, a cauzat surparea pământului în zona liniilor CF Rampă Veche și CF Rampă Mare. În urma acestui incident, reprezentanții CFR Infrastructură au cerut Primăriei să colaboreze cu constructorii pentru o soluție rapidă.
Operațiunea de împingere a chesonului, începută în decembrie 2024, a fost oprită temporar pentru a asigura siguranța execuției și minimizarea perturbării traficului feroviar. Conform proiectului, structura de beton, cu o lungime de 70 de metri și o lățime de 28 de metri, este împinsă sub calea ferată cu ajutorul preselor hidraulice, în timp ce pământul excavat este îndepărtat.
Deși Pasajul Solventul era planificat inițial să fie finalizat în ianuarie 2024, întârzierile și problemele tehnice au împins termenul de finalizare. Reprezentanții Primăriei Timișoara speră ca lucrările să fie încheiate în acest an, cel puțin pentru accesul pietonal și auto. Tramvaiele vor putea circula abia după construcția unui pod peste Bega, pentru care licitația urmează să fie lansată.
Proiectul, finanțat cu 132 de milioane de lei, beneficiază de fonduri de la bugetul local și Guvern, prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Rămâne de văzut dacă noile provocări vor întârzia și mai mult finalizarea acestui pasaj esențial pentru fluidizarea traficului în Timișoara.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.