Conform estimărilor Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), construirea secțiunii de munte Sărățeni – Pipirig a autostrăzii Unirii (A8) va necesita un număr de 22.000 de lucrători. Această secțiune, cu o lungime de 116 kilometri, include 38 de tuneluri și aproape 200 de poduri și viaducte, reprezentând unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură rutieră din România.
Secțiunea Sărățeni – Pipirig va contribui la dezvoltarea economică, la reducerea decalajelor regionale și la atragerea de noi investiții, conform unei postări pe pagina de Facebook a CNIR. Estimările din Studiul de Fezabilitate indică necesarul de forță de muncă pentru fiecare lot al secțiunii: 6.000 de persoane pentru lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km), 3.000 pentru lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km), 7.000 pentru lotul 2A Ditrău – Grințieș (37,9 km) și 6.000 pentru lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km).
Pentru a sprijini angajarea persoanelor fără loc de muncă, CNIR oferă un punctaj suplimentar pentru constructorii care angajează 350 de șomeri din județele Bacău, Harghita, Iași, Mureș, Neamț și Suceava. Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat că aceste măsuri fac parte din strategia de creștere a incluziunii sociale și de reducere a șomajului local, având în vedere provocările cu care se confruntă industria construcțiilor din România și din alte țări europene.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews