Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a trimis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia necesară pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Focşani – Brăila, o investiţie estimată la aproximativ un miliard de euro, finanţată din fonduri europene.

Proiectul vizează construirea unui drum de mare viteză cu o lungime de 73 de kilometri, licitat într-un singur lot, ceea ce îl va face cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit într-un singur contract. Conform anunţului făcut pe pagina de Facebook a CNIR, contractul va fi publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice (SEAP) după validarea documentaţiei de către ANAP.

Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a explicat că decizia de a licita proiectul într-un singur lot a fost luată pentru a optimiza managementul şantierului, având în vedere că zona este de câmpie şi necesită o planificare atentă pentru sursele de material. Acest lucru nu împiedică însă antreprenorul să deschidă segmente de drum în trafic pe parcursul execuţiei.

Drumul Expres Focşani – Brăila va conecta Autostrada Moldovei Ploieşti – Paşcani (A7) cu Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila – Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa. Proiectul va include două benzi pe sens, acostament consolidat, parapete de beton tip New Jersey, şase noduri rutiere şi 57 de structuri (poduri şi pasaje).

Durata estimată a contractului este de 42 de luni, împărţită în 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie. Documentaţia de atribuire va include criterii sociale, precum angajarea forţei de muncă locale, şi criterii pentru protecţia mediului.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews