În ultimul an, prețurile pentru cacao s-au triplat, provocând o mare problemă pentru producătorii de dulciuri!
Prețurile pentru cacao au crescut de trei ori în ultimul an, cauzând o problemă semnificativă pentru producătorii de bomboane și alte companii alimentare care utilizează acest ingredient pentru a produce ciocolată.
În trecut, prețul cacao se situa în jurul valorii de 2.500 de dolari pe tonă. Însă, rapoartele privind o recoltă mai slabă decât estimările inițiale au generat îngrijorări legate de disponibilitate, ceea ce a dus la creșterea prețurilor în ultimele luni.
Cacao a atins un maxim istoric de peste 11.000 de dolari pe tonă în aprilie. Deși prețurile au scăzut ușor de atunci, ele rămân mult peste nivelurile obișnuite pentru companiile alimentare.
Multe dintre cele mai mari companii producătoare de bomboane, precum Hershey, Mars (producătorul M&M’s), Ferrero (proprietarul Kinder) și Mondelez (compania-mamă a Cadbury), sunt protejate în prezent de costurile mai mari ale cacao, datorită contractelor pe termen lung care le asigură prețuri fixe pentru materiile prime, protejându-le astfel împotriva fluctuațiilor de piață.
Aceste contracte oferă un timp tampon pentru a gestiona problema actuală. Cu toate acestea, în 2025, se așteaptă ca aceste companii să se confrunte cu costuri mai mari pentru cacao.
„Creșterea prețurilor are un impact semnificativ asupra modului în care aceste companii își conduc afacerile, din cauza impactului major al costurilor”, a declarat Steve Rosenstock, responsabil pentru produse de consum la Clarkston Consulting, o firmă de consultanță care oferă sfaturi clienților săi pentru a gestiona astfel de provocări.
Mars nu a dorit să comenteze pe acest subiect. Mondelez, Ferrero și Hershey nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii ale CNBC.