Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, luni, că a văzut în ultima perioadă tot felul de abordări legate de lipsa de finanţare pentru autostrada Ploieşti – Braşov, dar a precizat că această chestiune nu este actuală şi că nu este vorba de aşa ceva.
Tronsonul la care face referire ministrul, ce ar urma să se interconecteze cu actualul „ciot” Cristian – Râșnov, fusese promis încă de anul trecut, dar procedurile birocratice nu au mai avansat conform promisiunilor făcute de oficiali.
Cu un preţ estimat la peste 8 miliarde de euro, autostrada Comarnic – Braşov are şanse aproape de zero să fie construită în următorul deceniu. Soluţia tehnică propusă a fost respinsă de ministrul Grindeanu, care nu ar agrea construirea unui tunel de 14 km prin munţi Pana in prezent, se poate circula doar pe tronsonul Bucureşti – Ploieşti, adica pe o distanta de 62 km, care a fost cel mai uşor de făcut. Problemele tehnice şi financiare apar pe tronsoanele care ar trebui să traverseze munţii, între Comarnic şi Braşov. Pana atunci au fost alese variantele simple. Centurile ocolitoare ale Comarnicului, Busteniului si Azuga.