Se schimba tendinta in ceea ce priveste achizitia de obiecte vestimentare, la nivel european. Conform unui studiu recent unul din doi oameni refuza sa achizitioneze haine de la branduri care nu sunt sustenabile si le prefera pe cele vintage sau second-hand. Vorbim de 47% din cei ce apartin generatiei Z, cu 11% mai mult decat in 2021. Ploiestenii, insa, sunt de parere ca mai bine se imbraca cu haine noi, si nu neaparat scumpe. Specialistii spun, insa, ca putem sa achizitionam si obiecte vestimentare la mana a doua, de foarte buna calitate. Si puterea de cumparare a scazut in tara noastra, mai arata studiul.
65% dintre hainele colectate de magazinele de tip second-hand pot fi refolosite, 28% sunt predate spre reciclare si doar 7% nu mai pot fi utilizate, urmand sa fie incinerate controlat, conform normelor Uniunii Europene. Este bine de stiut ca obiectele vestimentare sunt supuse unor procese de dezinfectie si dezinsectie, urmand apoi a fi distribuite in unitatile comarciale. Intrebati despre achizitia produselor din aceasta gama, refolosite, ploiestenii spun ca prefera totusi hainele noi.
Interesul pentru astfel de articole de imbracamintede tip mana a doua poate fi atribuit mai multor factori. Aici poate fi vorba despre misiunea morala de a contribui la scaderea impactului negativ asupra climei si a planetei. Este cunoscut faptul ca productia de haine noi este foarte poluanta pentru mediul inconjurator.
Specialistii, insa, nu exclud nici achizitia unor obiecte vestimentare de tip second-hand.
Puterea de cumparare a scazut, afirma analistii, care explica faptul ca doar o mica parte din populatia planetei isi permite sa achizitioneze haine cu un pret ridicat.
Hainele pot primi o noua viata daca le colectam responsabil si ajung in fabrici de sortare profesionala si sunt apoi reintroduse in circuitul comercial prin magazine specializate.