Noul conducător al Inspectoratului de Poliție Județean Maramureș, desemnat în contextul scandalului Cherecheș, infirmă un știr fals: „Nu am fost audiat nici măcar ca martor în vreun dosar penal”.

Comisarul șef Constantin Ilea, adjunct al șefului IPJ Cluj, a fost împuternicit ieri în calitate de șef al IPJ Maramureș în urma scandalului Cherecheș. Într-un interviu acordat Clujust.ro, el aduce clarificări cu privire la aspecte din trecut, aduse în discuție odată cu numirea sa în noua funcție. De asemenea, dezvăluie planurile sale pentru viitorul IPJ Maramureș.

Comisarul Ilea a subliniat de la început că „am mai expus aceste aspecte, însă punctul meu de vedere nu a fost luat în considerare. Nimeni nu m-a contactat nici ieri.”

În legătură cu presupusa sa implicare în dosarele din 2014 ale fostului președinte al Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu, și a șefului acestuia de cabinet, Răzvan Pop, comisarul a explicat: „Nu am avut nicio calitate procesuală în niciunul dintre dosarele penale. Dacă doi oameni discută despre mine la telefon, asta nu înseamnă că este adevărat. Trebuie verificat. Nu am fost audiat nici măcar ca martor în vreun dosar penal. Verificările interne au concluzionat că nu am săvârșit nicio abatere disciplinară.”

Întrebat dacă se cunoștea cu Răzvan Pop, noul șef IPJ Maramureș a răspuns: ”Ne cunoșteam ca șef de cabinet al președintelui CJ. Noi am avut la acel moment un proiect care a fost aprobat în cadrul CJ Cluj – prin Autoritatea Teritorială de Ordine Publică . Eu eram atunci șeful Serviciului de Informații și Protecție Internă Cluj.. A fost un proiect pentru întărirea capacității operaționale a serviciului ca furnizor de informații către CJ Cluj.

În legătură cu faptul că a condus o mașină furată, Constantin Ilea a explicat: ”Mașina a cumpărat-o soția mea pe cabinetul de avocatură, în urma unui anunț pe site-ul Autovit. Am contactat vânzătorul din Ilfov, eu am sunat căci soția nu se pricepe la mașini. Am negociat și a fost cumpărată la prețul pieței. Mașina era deja înmatriculată în România și a trecut de verificarea RAR., unde apar semnalări. După ce a fost înmatriculată pe cabinet, la o lună și jumătate, mașina a fost semnalată cu probleme, că era în leasing operațional Italia, iar italianul a vândut-o și ulterior a declarat-o furată. Firma a solicitat recuperarea mașinii. Membrii rețelei au așteptat să fie înmatriculată de o persoană terță, ca să o declare furată. Dosarul de tăinuire a fost deschis la IPJ Cluj pe persoana din Ilfov. Soția a fost cumpărător de bună credință, a fost martor în dsoar, iar mașina i-a fost lăsată de procuror în custodie. Apoi a fost ștearsă din baza de date cu semnalări.”

Mai multe informaţii găsiţi aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *