Nava-școală „Albatros” a fost construită în anul 1977 la Șantierul Naval din Galați, inițial sub numele de cargou „Dej”. Aceasta a fost scoasă de la ancoră și dusă la Mangalia, unde cel mai sigur va fi tăiată
Până în 1989, a navigat pe mările și oceanele lumii sub patronajul Navrom Constanța. În timpul Revoluției, un incendiu a izbucnit pe navă, ancorată în Portul Constanța, aproape distrugând-o.
Norocul a fost de partea navei, salvată de Marin Deboveanu, pe atunci șef al Biroului de Învățământ de la Academia Navală „Mircea cel Bătrân,” care a devenit ulterior și comandant.
El a dezvăluit: „Când am văzut cum începe să dispară flota, navele fiind sechestrate în porturile străine, m-am gândit să iau câte o navă din fiecare tip de la Navrom și să o transform în navă școală: un cargou, un tanc mineralier, un împingător.”
„În 1992 primisem, printr-o rectificare bugetară, 350 de milioane de lei, dar preţurile săreau de la o lună la alta, aşa că am fost nevoit să caut şi alte surse de finanţare şi am reuşit să obţin sponsorizări“, a povestit fostul comandant pentru Adevărul.
Între anii 2001 și 2009, Albatros a fost înregistrată ca navă-școală și navă de transport maritim, transportând diverse mărfuri, de la produse metalurgice și ciment la tehnică militară, uree, floarea-soarelui și cărbune. După 2009, nava nu a mai îndeplinit cerințele impuse de legislația internațională, depășind termenul maxim de vechime prescris.
În consecință, neîncadrându-se în cerințele pentru obținerea „clasei” navale, a fost reconfigurată ca „navă-laborator,” unde s-au desfășurat ore practic-aplicative cu studenții de la Academia Navală „Mircea cel Bătrân.”
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.