pinterest.ro

Nava-școală „Albatros” a fost construită în anul 1977 la Șantierul Naval din Galați, inițial sub numele de cargou „Dej”. Aceasta a fost scoasă de la ancoră și dusă la Mangalia, unde cel mai sigur va fi tăiată

Până în 1989, a navigat pe mările și oceanele lumii sub patronajul Navrom Constanța. În timpul Revoluției, un incendiu a izbucnit pe navă, ancorată în Portul Constanța, aproape distrugând-o.

Norocul a fost de partea navei, salvată de Marin Deboveanu, pe atunci șef al Biroului de Învățământ de la Academia Navală „Mircea cel Bătrân,” care a devenit ulterior și comandant.

El a dezvăluit: „Când am văzut cum începe să dispară flota, navele fiind sechestrate în porturile străine, m-am gândit să iau câte o navă din fiecare tip de la Navrom și să o transform în navă școală: un cargou, un tanc mineralier, un împingător.”

„În 1992 primisem, printr-o rectificare bugetară, 350 de milioane de lei, dar preţurile săreau de la o lună la alta, aşa că am fost nevoit să caut şi alte surse de finanţare şi am reuşit să obţin sponsorizări“, a povestit fostul comandant pentru Adevărul.

Între anii 2001 și 2009, Albatros a fost înregistrată ca navă-școală și navă de transport maritim, transportând diverse mărfuri, de la produse metalurgice și ciment la tehnică militară, uree, floarea-soarelui și cărbune. După 2009, nava nu a mai îndeplinit cerințele impuse de legislația internațională, depășind termenul maxim de vechime prescris.

În consecință, neîncadrându-se în cerințele pentru obținerea „clasei” navale, a fost reconfigurată ca „navă-laborator,” unde s-au desfășurat ore practic-aplicative cu studenții de la Academia Navală „Mircea cel Bătrân.”

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *