Luni, Meta Platforms a făcut anunțul că va introduce un sistem de abonamente pentru utilizatorii din Europa, permitându-le să utilizeze Facebook și Instagram fără reclame. Această mișcare a fost luată de către gigantul online pentru a se conforma reglementărilor impuse de Uniunea Europeană.

Reglementările Uniunii Europene pun presiune asupra capacității Meta de a personaliza reclamele pentru utilizatori fără acordul acestora, ceea ce ar putea afecta principala sa sursă de venituri.

Meta a fost amendată cu 390 de milioane de euro la începutul acestui an de către comisarul irlandez pentru protecția datelor și i s-a interzis utilizarea „contractului” pentru a trimite reclame bazate pe activitatea online a utilizatorilor fără consimțământul lor.

Atât Meta, cât și Google s-au bazat pe acest model pentru a-și dezvolta imperiile și pentru a structura economic internetul, țintind miliarde de utilizatori cu publicitate personalizată bazată pe datele personale colectate despre aceștia.

Cu toate acestea, Uniunea Europeană luptă de ani de zile împotriva urmăririi utilizatorilor pe internet fără acordul lor, în special prin Regulamentul european privind protecția datelor (GDPR) din 2016 și, mai recent, prin Regulamentul privind piețele digitale (DMA), care a intrat în vigoare în această vară.

Pentru a se conforma noilor obligații, Meta a propus autorităților de reglementare introducerea opțiunii de alege între un plan gratuit, care include reclame, și un abonament plătit fără reclame. Aceasta ar putea atrage utilizatorii să opteze pentru planul gratuit, permițând Meta să se conformeze reglementărilor fără a afecta în mod drastic modelul său de afaceri bazat pe publicitate personalizată.

Meta are termen până la 6 martie 2024 pentru a se adapta la noile reguli impuse de Uniunea Europeană. Cu toate acestea, Bruxelles-ul nu a reacționat oficial la propunerea companiei, iar evoluția situației rămâne de urmărit.

În iulie 2022, Curtea Europeană de Justiție a decis că Meta nu poate partaja informații personale despre utilizatorii săi între platformele sale fără consimțământul acestora. Utilizatorii trebuie să aibă libertatea de a refuza anumite prelucrări de date care nu sunt necesare pentru contractul lor și să li se ofere o opțiune alternativă echivalentă, dacă este cazul, care să nu implice această prelucrare a datelor, contra unei taxe corespunzătoare.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *