DIGI24

Constructorul trenurilor destinate magistralei Drumul Taberei-Eroilor investighează posibilitatea de a le transporta în România cu avionul, din cauza lipsei unui vapor disponibil pentru aducerea garniturilor din Brazilia la Constanța.

În ceea ce privește sositul în țară al garniturilor destinate magistralei Drumul Taberei-Eroilor, detaliile rămân încă neclare. Însă, acest eveniment nu se va materializa în cursul acestui an, întrucât primul tren pare să fie pregătit pentru plecare din uzina din Brazilia abia pe 28 noiembrie, iar procesul de transport este unul laborios. Deși era planificat ca primul tren să fie livrat încă din vara anului trecut, acest obiectiv nu s-a realizat conform planului.

Investiția în cele 13 trenuri se ridică la suma de 103 de milioane de euro, iar acestea sunt în curs de construcție în Brazilia sub îndrumarea companiei Alstom.

Odată livrate, aceste trenuri sunt destinate să servească cea mai recentă linie de metrou, conectând cartierul Drumul Taberei cu centrul Capitalei. Cu toate acestea, primul tren ar trebui să ajungă în țară cu mult timp în urmă, încă din anul 2022.

„Au fost ceva probleme de modificare a trenului din cauza faptului că au fost niște curbe în S pe magistrala 5, care nu au fost anunțate din timpul procedurii de atribuire, și noi a trebuit să modificăm caroseria și să refacem toate testele de rezistență. La astea se adaugă și probleme pe care le creează crizele astea care vin în valuri generate de conflictele armate. Suntem dependenţi şi noi, ca oricine altcineva, de furnitura de subansamble, care vin de la furnizori. În ultimii doi ani până şi cei mai serioşi, tradiţionali, care erau precum un ceas elveţian, au întârzieri, care nu le sunt nici lor imputabile, pentru că depind de furnizori de materie primă”, spune Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Compania Alstom a explicat că se confruntă cu dependență de furnizorii de subansamble, care, la rândul lor, suferă din cauza perturbărilor în lanțurile de aprovizionare generate de conflictele internaționale. Astfel, chiar și cei mai stabili și serioși furnizori au avut întârzieri în ultimii doi ani din cauza dependenței de furnizori de materii prime.

Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova, a subliniat că prima garnitură ar putea părăsi uzina din Brazilia abia la finalul lunii viitoare, cu data de 28 noiembrie ca țintă.

După sosirea în țară, trenurile trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri înainte de a putea fi integrate în circulație. Testele pot fi efectuate doar în afara programului de circulație al metroului, în timpul nopții și în perioadele în care nu sunt efectuate revizii.

Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, a menționat că se încearcă ca aceste trenuri să parcurgă numărul maxim de kilometri cât mai repede posibil după sosire. Celelalte trenuri care vor urma vor trebui să parcurgă doar 2.000 de kilometri înainte de a fi integrate în circulație. În urma întârzierilor în livrarea trenurilor, Metrorex a impus penalități companiei Alstom, acestea depășind suma de 10 milioane de euro.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *