România dispune de instituții care ar trebui să contribuie la promovarea incluziunii și diversității în sistemul de învățământ, precum și la combaterea discriminării. De asemenea, există date semnificative cu privire la elevi și programa școlară abordează în linii generale subiecte legate de incluziune și diversitate.

Cu toate acestea, aplicarea efectivă a politicilor în acest domeniu în educație este limitată în România, fie din cauza infrastructurii și bariere administrative, fie din cauza lipsei unui curriculum adaptat specific grupurilor țintă de elevi.

În ceea ce privește formarea profesorilor, în țara noastră, programele care vizează dezvoltarea competențelor în domeniul incluziunii și diversității nu sunt incluse în formarea inițială a cadrelor didactice. În plus, în cadrul programelor de formare profesională continuă, aceste teme sunt tratate în mod limitat în comparație cu alte țări europene.

În privința raportării datelor privind discriminarea în școli, România furnizează informații limitate, concentrându-se pe discriminarea legată de nevoi speciale/dizabilități, etnie și statut socio-economic. Însă nu există date raportate cu privire la discriminarea pe criterii precum genul, orientarea sexuală, naționalitatea, sexul sau apartenența religioasă.

Spre deosebire de majoritatea țărilor europene, care raportează o cooperare între autoritățile din educație și forurile de promovare a echității în cel puțin 4-5 domenii, România se numără printre țările cu o cooperare restrânsă la 3 domenii: monitorizarea discriminărilor în școli, identificarea de bune practici și evaluări ale politicilor publice. Cooperarea nu atinge, în țara noastră, nici elaborarea de politici publice, nici programe de susținere a victimelor, nici alte forme de cooperare.

Sursă: edupedu.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *