Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis, în parte, contestațiile depuse de Erbașu și CMA Construct la atribuirea contractului pentru modernizarea Gării de Nord din București.

Sucursala Regională de Căi Ferate București desemnase câștigătoare asocierea SC GDO MOV Impex  SRL – SC Omega Cert Sistem  SRL.

Oferta depusă de asocierea de firme românești SC Gdo Mov Impex  SRL – SC Omega Cert Sistem  SRL a fost în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA). După cum a scris Club Feroviar, prima firmă, din Baia Mare, are 35 de angajați, iar cea de-a doua are mai mulți patroni (doi) decât angajați (unul).

„Acum ca să spunem adevărul, lucrurile s-au desfășurat așa, pornind de la o altă rușine națională, modul în care arată principala gară din România, am cerut celor de la CFR să scoată rapid la licitație, pe fonduri europene, nu de la bugetul de stat, refacerea Gării de Nord. Au făcut acest lucru, dar au dat această licitație către Regionala București, care a ținut această licitație. Am văzut în presă acele suspiciuni. Am trimis Corpul de control, probabil în câteva zile îmi va veni raportul. Dacă există și cea mai mică abatere de la lege, acel raport îl voi înainte către instituțiile statului. Pe de o parte, sunt aceste suspiciuni văzute în presă și-am trimis Corpul de control și va veni cu un raport, în care îmi va face anumite propuneri – să înaintăm raportul către DNA, către instituții de acest tip.  Pe de altă parte, această licitație a fost contestată la CNSC, care, în câteva zile, va trebui să dea răspunsul legat de contestație”, a declarat Sorin Grindeanu, despre contractul pentru modernizarea Gării de Nord și suspiciunea ce planează asupra consorțiului de firme românești care ar trebui să gestioneze lucrările această săptămână conform Digi24 . 

Ce presupune modernizarea Gării de Nord

Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România, Gara de Nord București, include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate călătorilor și activități comerciale: Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I), Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței).

– modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;

– reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;

– crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;

– regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;

– modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;

– asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;

– sisteme noi de ventilație/încălzire;

– modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;

– modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *