În anul 2016, Ministerul Sănătății a introdus un sistem de feedback pentru pacienții din spitalele publice, permițându-le acestora să semnaleze cazurile în care personalul medical le-a cerut bani sau alte recompense. Acest mecanism se baza pe anonimatul pacienților și nu era gestionat de unitățile sanitare.

Cu toate acestea, în ultimul timp, eficacitatea acestui sistem a scăzut din cauza unor modificări legislative. Ca urmare, Ministerul Sănătății propune niște modificări pentru a-l menține funcțional. Conform proiectului, Ministerul Sănătății va notifica automat „autoritățile competente” atunci când un pacient semnalează că i s-au cerut bani sau alte recompense de către personalul medical dintr-un spital public.

Această măsură face parte dintr-un proiect de ordin elaborat de Ministerul Sănătății, care aduce modificări și completări la ordinul ministrului sănătăţii nr. 1501/2016, care aproba implementarea mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice.

„Analizând funcționarea mecanismului de feedback al pacientului, am constatat că unele obligații nu pot fi implementate de către Ministerul Sănătății, deoarece unele prevederi legale la care se face referire în ordin au fost abrogate, cum ar fi Legea nr. 677/2001 privind protecția datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, structurile responsabile nu au atribuții pentru cercetarea cazurilor semnalate, și o parte din pacienți nu răspund la toate întrebările din Anexa nr. 1”, se arată în justificarea proiectului.

„Pentru a permite aplicarea corespunzătoare a obligațiilor prevăzute de Ministerul Sănătății în Ordinul nr. 1501/2016 privind mecanismul de feedback al pacientului, propunem modificarea acestuia”, se mai menționează în document.

Potrivit proiectului, atunci când un pacient externat dintr-un spital public, sau un membru al familiei sale, răspunde afirmativ la întrebarea nr. 8 din Anexa nr. 1 și depune o sesizare către Ministerul Sănătății, serviciul de integritate și politici publice din cadrul instituției trebuie să transmită această sesizare către „autoritățile competente”.

Întrebarea nr. 8 din Anexa nr. 1 sună astfel: „Dacă vi s-au cerut bani sau alte tipuri de recompense de către personalul medical, doriți să sesizați acest fapt?”

O altă modificare importantă vizează eliminarea referirii la legea abrogată (Legea nr. 677/2001) și înlocuirea acesteia cu reglementările actuale relevante, precum Regulamentul nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, precum și legislația de punere în aplicare a acestuia.

Sursă: 360medical.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *