Ministerul Educației estimează că crearea unei bănci cu 200.000 de itemi obiectivi pentru evaluarea elevilor, care va fi integrată în platforma online de evaluare atât pentru clasă, cât și pentru examenele naționale, va presupune o cheltuială de 30 de milioane de euro.

Această sumă reprezintă aproximativ 150 de euro per item obiectiv, echivalentul a 735 de lei, luând în calcul cursul valutar utilizat în luna august 2023, care a fost de 1 euro = 4.9308 lei.

De exemplu, pentru disciplina Matematică, în proiectul de metodologie, se specifica că ar fi necesari peste 20.000 de itemi pentru a acoperi întregul curriculum școlar. Acești itemi sunt esențiali pentru evaluările la nivel național și vor fi utilizati pentru pregătirea și evaluarea elevilor.

Este important de menționat că, până în prezent, profesorii care au contribuit la elaborarea subiectelor pentru examenele naționale nu au fost recompensați financiar. Procedura de elaborare a subiectelor este următoarea: Ministerul Educației face un apel la profesori pentru a trimite propuneri pentru subiecte de examen, iar aceștia le transmit prin e-mail.

Nu s-a obișnuit niciodată să li se ofere profesorilor recompense financiare pentru aceste contribuții. Selecția finală a subiectelor este realizată de specialiștii CNPEE, cu o seară înainte de examene, iar profesorii află abia atunci dacă subiectul lor a fost selectat și făcut public.

În ceea ce privește costurile, din suma totală de 78.500.000 de euro alocată din PNRR pentru Investiția 15 – Școala online, aceasta este distribuită astfel:

  1. Dezvoltarea platformei de evaluare a competențelor elevilor în mediul online – 20 de milioane de euro.
  2. Crearea unei bănci cu itemi obiectivi de evaluare, la nivel național, grupați pe nivel de învățământ/discipline/unități de învățare, într-un format care să fie importat pe platforma unică de evaluare – 30 de milioane de euro.
  3. Dezvoltarea de resurse educaționale deschise (materiale didactice) – 28.500.000 de euro.

Resursele educaționale deschise vor acoperi diferite aspecte, inclusiv extinderea platformei de manuale digitale prin adăugarea de auxiliare didactice pentru toate disciplinele și pentru toate clasele de gimnaziu, crearea de conținut educațional digital pentru niveluri diferite de aprofundare a cunoștințelor, și dezvoltarea de resurse educaționale incluzive pentru elevii cu dizabilități, sportivi și elevii spitalizați. Aceste resurse vor fi validate printr-o comisie aprobată prin ordin de ministru.

Trebuie menționat că, în trecut, profesorii care au participat la programul de formare al profesorilor CRED, un program de abilitate curriculară pentru profesorii din învățământul primar și gimnazial, au fost formați și au creat resurse educaționale în cadrul acestui program, dar nu au primit plăți suplimentare pentru contribuțiile lor. Resursele create în acest program pot fi accesate pe site-ul Educred.

Sursă: edupedu.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *