Un proiect de ordin propus de Ministerul Educației și pus în consultare publică introduce noi reguli pentru profesorii și directorii din palatele și cluburile copiilor. Conform acestui proiect, aceștia sunt obligați să participe la programe de formare continuă acreditate cel puțin o dată la doi ani. Inițiativa face parte din proiectul de ordin ce privește Regulamentul de organizare și funcționare a palatelor și cluburilor copiilor.
Printre modificările propuse, se remarcă reducerea numărului maxim de copii admis într-un club cu personalitate juridică. De asemenea, aceste unități vor avea atribuția de a sprijini implementarea programelor Școala altfel sau Săptămâna verde. În plus, proiectul de ordin prevede reguli referitoare la concediile cadrelor didactice implicate în activitățile acestor instituții.
Ce sunt palatele și cluburile copiilor
Art. 1. – „(1) Palatele și cluburile copiilor sunt unități de educație extrașcolară, cu personalitate juridică, în cadrul cărora se desfășoară activități instructiv-educative specifice, prin care se formează, se dezvoltă și se exersează competențe potrivit vocației și opțiunii copiilor și se valorifică timpul liber al copiilor prin implicarea lor în proiecte educative.
(2) Activitățile din palate și cluburi au rol complementar activităților educaționale formale și se centrează pe dezvoltarea în ansamblu a personalității preșcolarilor și a elevilor, contribuind la dezvoltarea lor fizică, cognitivă, emoțională și socială, pentru atingerea potențialului individual și participarea activă în societate.
(3) Palatul/clubul copiilor cu personalitate juridică are cod fiscal, buget propriu, conturi în trezorerie, întocmește situații financiare şi deține denumire, firmă, ștampilă, sigiliu şi alte însemne proprii.
(4) La nivel județean, pot funcționa și structuri fără personalitate juridică arondate palatelor/cluburilor copiilor.”
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.