Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a discutat marți despre stadiul lucrărilor pe tronsonul II al centurii ocolitoare a Zalăului, subliniind că proiectul este în prezent în jur de 60% completat și că termenul realist de finalizare este la mijlocul anului viitor. O problemă semnificativă a emers în cadrul proiectului, legată de asocierea antreprenorului chinez cu o companie românească, care refuză să aprobe cererea de ajustare a prețurilor conform Ordonanței 64 din mai 2022.

Ministrul Grindeanu a evidențiat că firma românească, deși deține o cotă sub 1% în asociere, blochează aplicarea Ordonanței 64, care ar permite ajustarea prețurilor pentru materiale în contextul creșterilor semnificative generate de pandemie și conflictul din Ucraina. Această situație generează pierderi semnificative, estimându-se că se pierd câteva zeci de milioane de lei. Grindeanu a subliniat că această companie nu ar trebui să profite de situație pentru beneficii excesive.

Ministrul Transporturilor a exprimat dorința de a găsi soluții pentru a depăși aceste obstacole, fără a recurge la rezilierea contractului. El a avertizat că, deși rezilierea nu este soluția actuală, compania chineză nu ar trebui să își relaxeze eforturile sau să ignore termenele. Grindeanu a subliniat că acest avertisment este o măsură preventivă.

Proiectul „Varianta de ocolire a municipiului Zalău, etapa 2, între DN1F, km 79+625-DJ 191C” a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 și a fost inițiat în octombrie 2020. Cu un cost total de 185.538.106,56 de lei fără TVA, proiectul vizează construcția unei centuri ocolitoare a municipiului Zalău pe o lungime de 5,535 km, inclusiv viaducte, poduri și intersecții giratorii.

‏‏‎ ‎

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *