Consiliul Naţional al Elevilor exprimă îngrijorări privind transferul inspectoratelor şcolare judeţene sub autoritatea autorităţilor publice judeţene, susţinând că această mişcare ar putea conduce la o „politizare excesivă” a acestor instituţii. Această poziţie este în contrast cu noua Lege a Învăţământului Preuniversitar, care prevede deconcentrarea acestor structuri sub Ministerul Educaţiei.
Recent, Ministrul Finanţelor a prezentat un set de măsuri menite să reducă cheltuielile bugetare ale României, inclusiv transferul inspectoratelor şcolare judeţene către autorităţile publice judeţene. Consiliul Naţional al Elevilor consideră că această iniţiativă nu este în concordanţă cu legislaţia actuală şi ar putea submina abilitatea de a aborda problemele specifice pe care elevii le întâmpină în diverse regiuni, deoarece acestea sunt gestionate centralizat, de la nivelul şcolilor la inspectoratele şcolare judeţene şi până la Ministerul Educaţiei.
Încă de la începutul proiectului „România Educată”, s-a propus transformarea inspectoratelor şcolare judeţene în centre judeţene pentru învăţământ preuniversitar, dar menţinându-le sub autoritatea centrală a Ministerului Educaţiei, nu a autorităţilor judeţene. Acest aspect a fost menţinut şi în forma finală a noii legi.
Consiliul Naţional al Elevilor subliniază că, în actuala Lege a Învăţământului Preuniversitar, se prevede înfiinţarea unui Consiliu consultativ pentru învăţământ preuniversitar în fiecare judeţ şi în Municipiul Bucureşti, cu reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului şi consiliilor judeţene/Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Astfel, se consideră că specificităţile locale vor fi luate în considerare în luarea deciziilor legate de sistemul de învăţământ la nivel local.
Elevii susţin că noua lege a învăţământului preuniversitar trebuie să reprezinte o adevărată reformă a sistemului educaţional şi exprimă îngrijorări că astfel de schimbări ar putea submina principiile cheie ale proiectului „România Educată”. „Este esenţial să ne asigurăm că noua lege a învăţământului preuniversitar reflectă o adevărată reformă a sistemului de educaţie. O astfel de modificare ar putea sugera că principiile fundamentale ale proiectului ‘România Educată’ rămân doar în sfera proiectului, fără intenţia reală de implementare,” a declarat Miruna Croitoru, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.