Este cunoscut faptul că platforma informatică a asigurărilor sociale de sănătate generează numeroase dificultăți pentru furnizorii de servicii medicale, din cauza funcționării sale inconstante.
Chiar la sfârșitul lunii precedente, CNAS a emis un anunț privind suspendarea temporară a platformei, deoarece Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost inaccesibilă. Larisa Mezinu, purtătoarea de cuvânt a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), a afirmat într-un interviu pentru 360medical.ro că are încredere că, prin intermediul programului național de reziliență, CNAS va putea implementa o platformă informatică pentru asigurări de sănătate care să fie mai prietenoasă și mai eficientă.
Reperezentanta CNAS recunoaște că în prezent sistemul informatic unic integrat are o capacitate mult subdimensionată. Ea a explicat că fluxurile multiple de informații nu mai pot fi gestionate pe o infrastructură tehnologică și un echipament învechit, care au fost folosite timp de peste 20 de ani.
Larisa Mezinu: „Știm că în istorie, Casa Națională de Asigurări de Sănătate s-a ocupat preponderent de servicii medicale curative. Acestea au fost pilotate în perioada 2021-2022. În prezent, ele sunt mult mai bine definite și vom încerca începând de acest an să ne uităm la datele pe care le vom centraliza, urmarea acordării serviciilor și consultațiilor de prevenție și desigur, vom avea rapoarte interesante pe județe.
Întotdeauna este loc de mai bine și aici, la CNAS, punem cu toții osul la muncă pentru a face mai bine. Suntem o echipă de oameni tineri care își doresc să ajute să rescrie sistemul informatic unic integrat, să introducă noi servicii medicale și medicamente, să sistematizeze mai bine întreg sistemul, astfel încât să fie mult mai accesibil pentru întreaga populație. În ceea ce privește reorganizarea, sunt lucruri importante care pot fi făcute, dar peste noapte nimic nu se poate realiza.
Este necesar un plan foarte bine definit, astfel încât în timp să pui ceva mai bun în loc. În prezent sunt foarte mulți furnizori de servicii medicale pe întreg teritoriul României care acordă servicii medicale pacienților bolnavi, validate în sistemul de asigurări sociale de sănătate”. În opinia, purtătorului de cuvânt al instituției, orice schimbare trebuie etapizată. ,,Nu poți înghiți un elefant deodată. Casa Națională de Asigurări de Sănătate o putem compara cu un elefant, pe care cu certitudine îl poți digera doar bucățică cu bucățică., deci clar etapizat.”
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.