Portul Constanța se află sub o presiune considerabilă din partea volumelor semnificative de cereale din Ucraina. Este infrastructura pregătită să facă față unui aflux atât de intens?
După ce Moscova a retras recent sprijinul său dintr-un acord internațional ce permitea Kievului să exporte aproximativ 36 de milioane de tone de cereale prin porturile Mării Negre timp de un an, acum se anticipează că portul Constanța va trebui să își asume un rol mai crucial în transportul cerealelor ucrainene. Întrebarea rămâne dacă infrastructura acestuia va putea rezista presiunii sporite, conform informațiilor de la Agroklub, citat de Rador.
„În prezent se construiesc facilități pentru ca trenurile care folosesc ecartamentul ucrainean (mai mare) să își poată transfera marfa în sistemul feroviar românesc. Lucrarea ar trebui finalizată în câteva săptămâni”, a declarat Dan Dolgin, director de operațiuni portuare.
El a adăugat că, Constanţa are acum mai multe linii de tren decât anul trecut.
Accesul în zona portuară se află sub presiune, în special în ceea ce privește intrările destinate camioanelor. În jurul perimetrului portului se conturează coloane lungi de vehicule de marfă, majoritatea fiind încărcate cu cereale provenind din Ucraina.
La începutul săptamanii, prețurile cerealelor pentru livrare în portul Constanța au fost: grâu de pâine 225 euro/t, grâu furajer 218, porumb 200, orz 193 euro/t și floarea soarelui 420 dolari/t, adică 383,46 euro/t.