Sursă foto: Doza de Sănătate

Universitatea americană Duke a realizat o nouă cercetare în domeniul memoriei, folosind un experiment neobișnuit. Participanții au fost înrolați într-un studiu și li s-a cerut să-și imagineze că sunt hoți de artă, explorând virtual un muzeu. Interesant este că trecerea de la o stare de stres crescută la una de curiozitate a condus la o îmbunătățire a memoriei, după cum au constatat oamenii de știință.

Cercetătorii au observat că persoanele care și-au închipuit că sunt hoți de artă într-un muzeu virtual au reținut mai bine tablourile pe care le-au văzut, în comparație cu cele care au jucat același joc, imaginându-și că făceau jaful pe loc.

Potrivit specialiștilor, cu cât suntem mai curioși în legătură cu un subiect, cu atât avem mai multe șanse să-l reținem și să învățăm despre el. Aceste diferențe subtile de motivație – căutarea urgentă și imediată a unui scop versus explorarea curioasă în vederea unui scop viitor – au un potențial mare pentru provocările din lumea reală, precum încurajarea vaccinării, stimularea acțiunilor pentru combaterea schimbărilor climatice și chiar tratarea tulburărilor psihiatrice, conform cercetătorilor de la Duke.

Rezultatele cercetării au fost publicate în revista Proceedings of the National Academy of Sciences – PNAS.

Pentru studiu, cercetătorii au implicat 420 de adulți, solicitându-le să se comporte ca niște hoți de artă pentru o zi. Participanții au fost împărțiți aleatoriu în două grupuri și au primit diferite scenarii.

Un grup a fost informat că sunt hoți experți care comit un jaf în momentul respectiv și li s-a cerut să fure cât de mult posibil. Celor din celălalt grup li s-a spus că sunt hoți care investighează muzeul pentru a planifica un jaf viitor.

După ce au primit scenariile respective, toți participanții au jucat același joc pe calculator, fiind punctați în același mod. Ei au explorat un muzeu virtual cu patru uși colorate, reprezentând camere diferite, și au dat click pe o ușă pentru a vedea un tablou din acea cameră și valoarea acestuia.

Rezultatele au arătat că impactul diferenței de abordare (curiozitate versus urgență) a fost cel mai evident în ziua următoare experimentului.

Sursă: 360medical.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *