Sursa: tripsta.com

Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti a respins astazi, 26 iulie, contestaţia făcută de Blue Air la amenda de peste 10 milioane de lei primită în octombrie 2022 de la ANPC.

„Respinge plângerea contravenţională formulată de petenta BLUE AIR AVIATION S.A. în contradictoriu cu intimata AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR ca neîntemeiată. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. Apelul şi motivele de apel se depun la Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti”, se arată pe portalul instanțelor de judecată.

”Instanţele judecătoreşti menţin procesul verbal de constatare a contravenţiei ca temeinic şi legal vs operatorul economic Blue Air Aviation”, a precizat directorul general în ANPC Paul Anghel.

Acesta a explicat: “Acțiunea de control s-a desfășurat începând cu data de 31.08.2022 și a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15.06.2022 – 30.08.2022 și ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, www.flyblueair.com, cât și pe pagina oficială de Facebook a acestuia, www.facebook.com/FlyBlueAir/ sau din aplicația Blue Air versiunea 5.638.0, iar ulterior și a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 până în 10.10.2022.

În speță au fost afectați 150.227 consumatori, iar valoarea prejudiciilor suferite de consumatori s-a ridicat la valoarea de 19.582.065,96 EUR (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), respectiv 96.447.549,47 LEI (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022) şi reprezintă doar valoarea biletelor achiziţionate, în realitate prejudiciul fiind mult mai mare, așa cum am arătat.

Agenții constatatori au reținut și faptul că ”acţiunile concrete pentru a repara prejudiciul sunt nesemnificative, dacă ţinem cont de numărul foarte mic de pasageri la care s-a rambursat efectiv contravaloarea biletelor pentru zborurile anulate, respectiv au fost rambursate 598 rezervări (reprezentând 0,7% din totalul de 80.826 rezervări anulate), suma totală a rambursărilor efective fiind echivalentul a 115.016,11 EUR (0,6% din suma totală a rezervărilor anulate, respectiv 19.582.065,96 EUR ). Un procent de 9,8% din suma totală de rambursat, respectiv suma de 1.924.762,33 EURO s-a rambursat în wallet (portofelul electronic), reprezentând 10.685 de rambursări.”


Pe 6 septembrie 2022, zborurile Blue Air au fost suspendate în urma popririi puse pe conturile companiei, din cauza datoriilor, ceea ce a generat aglomeratie pe aeroporturi.

Pe parcurs, Blue Air a anunțat că nu poate relua zborurile pe 10 octombrie, așa cum spusese inițial, și nici nu a mai dat un nou termen. Judecătorii de la Tribunalul București au admis pe 21 martie 2023 solicitarea Blue Air Aviation SA de intrare în insolvență.

Sursa: libertatea.ro, financialintelligence.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *