Sursă foto: Infomed Business

Problemele de funcționare ale Platformei Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) reprezintă o preocupare semnificativă și au generat dificultăți în procesul de gestionare a serviciilor medicale și medicamentelor pentru asigurații din sistemul de sănătate.

Principalele aspecte menționate sunt:

  1. Disfuncționalități în funcționarea PIAS: Platforma a avut probleme în ultimele săptămâni și nu au fost rezolvate în totalitate până în prezent. Aceasta a afectat transmiterea informațiilor despre serviciile medicale și medicamentele asigurate în sistemul de sănătate.
  2. Ordin de validare ulterioară a serviciilor medicale și medicamentelor: Din cauza problemelor de funcționare, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a emis un ordin care permite validarea ulterioară a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale care nu au putut fi transmise în PIAS.
  3. Angajarea de urgență a cinci IT-iști: CNAS a luat decizia de a angaja de urgență cinci specialiști IT pentru a repara platforma PIAS și a asigura o funcționare corectă și eficientă în viitor.
  4. Proiecte de digitalizare în Sănătate: După remedierea problemelor PIAS, angajații IT vor continua să lucreze la alte proiecte de digitalizare în domeniul sănătății, ceea ce poate reprezenta o inițiativă pozitivă pentru modernizarea și îmbunătățirea sistemului de sănătate.

CNAS: „Casa Națională de Asigurări de Sănătate vrea să constituie o echipă de specialiști de vârf în tehnologia informației și comunicațiilor, pentru o serie de proiecte informatice de anvergură prin care se va asigura digitalizarea completă a sistemului de asigurări sociale de sănătate: rearhitecturarea, redimensionarea și standardizarea platformei informatice a asigurărilor de sănătate (PIAS), digitalizarea documentelor și înscrisurilor medicale utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate (certificatele de concediu medical, biletele de trimitere, scrisorile medicale etc), rețeta electronică europeană în România, dosarul electronic de sănătate la nivel european.”

Angajarea celor cinci IT-iști prin concurs reprezintă o măsură pentru a rezolva problemele de funcționare ale Platformei Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) și pentru a asigura o funcționare eficientă și fiabilă a sistemului.

Iată care sunt detaliile referitoare la angajarea specialiștilor IT sunt:

  1. Data limită pentru depunerea dosarelor de înscriere: Miercuri, 26 iulie 2023.
  2. Salariu atractiv: CNAS oferă specialiștilor IT salarii echivalente cu cinci salarii medii pe economie, adică 33.945 lei brut, ceea ce înseamnă aproximativ 20.000 lei net (aproximativ 4.000 euro). Aceasta reprezintă o ofertă atrăgătoare pentru specialiștii din domeniul IT.
  3. Durată determinată a contractului de muncă: Contractul de muncă va avea o durată determinată, dar nu mai puțin de 30 de luni. Aceasta înseamnă că specialiștii vor avea o perioadă semnificativă de angajare pentru a lucra la proiecte de digitalizare în domeniul sănătății.

Este îmbucurător să vedem că, în ciuda problemelor anterioare cu funcționarea PIAS, CNAS are planuri ambițioase de digitalizare. Eforturile de modernizare și îmbunătățire a sistemului de sănătate prin intermediul tehnologiei pot aduce multiple beneficii, inclusiv o gestionare mai eficientă a serviciilor medicale și o mai bună accesibilitate pentru asigurați.

Săptămâna trecută, CNAS anunța că în funcționarea PIAS s-au înregistrat întreruperi începând din 30 iunie 2023.

Sursă: 360medical.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *