Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Câmpina a fost, din martie și până în iunie, o parte importantă a proiectului internațional denumit „Education in the footsteps of Waldorf” – „Educație pe urmele lui Waldorf”.
Proiectul s-a derulat online, prin intermediul programului eTwinning, platformă disponibilă în 25 de limbi europene.
Acest program implementat de Comisia Europeană oferă mediilor educaționale din țările partenere oportunități deosebite de a găsi colaboratori, de a se integra în grupuri și ateliere de lucru, evenimente și seminarii de formare și de a progresa, beneficiind de sprijin și formare.
Proiectul „Education in the footsteps of Waldorf” i-a adus ca parteneri pentru școala din Câmpina (reprezentată prin profesor învățământ primar Cristina Badea, profesor învățământ primar Raluca Andreea Mihalache și profesor de limba și literatura română Ana State), pe profesor Özlem Gündüz (Kestel, Turcia, inițiatorul proiectului), profesor Maria Ceban (Chișinău, Republica Moldova) și profesor Ana Vasile (Școala Gimnazială „Ioan Duhovnicul” din comuna Bănești).
Copiii au fost împărțiți procedural în trei grupe, fiecare având câte o temă. Elevii câmpineni, înscriși în „grupa animalelor”, au avut de prezentat un cântec despre fluture (după ce au investigat etapele formării fluturelui în sezonul de primăvară). Proiectul s-a încheiat prin realizarea unui puzzle cu „Migdalul” lui Van Gogh, de către toate echipele participante.
„Mi s-a părut interesantă ideea unui proiect despre cunoașterea mai îndeaproape a sistemului de învățământ Waldorf, alternativă a sistemului educațional existent. În mediul educațional Waldorf, copilul este acceptat ca parte a naturii, iar acestuia i se oferă activități care îi vor permite să se descopere pe sine în natură. Implementând și desfășurând acest proiect am dezvoltat abilitățile de comunicare ale elevilor noștri, i-am ajutat să-și asume responsabilitatea, dezvoltând astfel încrederea în sine. Pe parcursul proiectului, au înțeles importanța răbdării și a cooperării, a altruismului, a acceptării. Au înțeles că e foarte important să fie buni unii cu ceilalți. Tot prin acest proiect ne-am propus să creștem gradul de conștientizare a elevilor noștri cu privire la securitatea pe internet, susținându-i să utilizeze eficient și corect tehnologia. Pentru activitățile desfășurate elevii au fost obișnuiți să se documenteze din mai multe surse în studiul despre fluture (tema pe echipe de lucru), formându-și păreri cât mai obiective, antrenându-și calitatea de autodidact. De asemenea, au învățat să să-și educe sufletul prin arte și meșteșuguri, cultivându-și simpatia, lucrul în echipă, empatia, respectul” – prof. Cristina Badea
Sursă: Telegrama
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.