Emoții pentru autoritățile publice ploieștene. Autorizația de funcționare a staţiei de epurare a Ploiestiului care are o vechime de peste o jumătate de veac expiră la finele lunii vitoare. Astfel, a fost depusă documentația pentru obținerea unei noi autorizații, iar reprezentanții Administrației Apelor Române vor verifica dacă statia de epurare mai îndeplinește condițiile de funcționare sau nu.
Ploieștiul încă nu are o stație de epurare a apelor uzate care să răspundă obligațiilor legislative naționale, dar și europene. Actuala instalatie, pentru care municipalitatea speră să obțină o noua autorizație de funcționare, a fost construită între 1965 și 1970.
Speranțele autorităților locale sunt ca autorizație de funcționare a stației de epurare să fie prelungită măcar până la finele acestui an.
Teoretic, în Ploiești ar fi trebuit să funcționeze o stație de epurare noua, însă lucrările finanțate din fonduri europene, au fost sistate în 2013, din cauza imposibilității asigurării finanțării de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. Iar de atunci și până în prezent, lucrările la acest obiectiv de investiții de o importanță majoră au rămas blocate. De altfel, a fost încheiată și o asociere între Consiliul Județean Prahova și Primăria Ploiești pentru a se finanța finalizarea lucrărilor, însă și această asociere nu a fost dusă la bun sfârșit.
Pentru ca lucrările să fie finalizate, experții estimează costuri în valoare de aproximativ 18 milioane euro. Dacă nu va rezolva rapid această problemă majoră de mediu, Primăria Ploiești va plăti amenzi uriașe deoarece municipiul va intra în procedură de infrigement.