Sursa foto: Harvard Health

Studiul „efectului Mozart” asupra neurodegenerării demonstrează că ascultarea muzicii clasice NU are niciun beneficiu pentru învățare.

S-a constatat, după ce efectul său a fost mult timp în centrul dezbaterilor, că această relație este posibil să fie determinată de noi parametri interindividuali, astfel că ar putea fi mai complexă decât se credea anterior.


Însă, muzica cu un nivel mai ridicat de „emoție” a avut un posibil efect pozitiv asupra persoanelor obișnuite să folosească muzica ca regulator emoțional în viața de zi cu zi, ceea ce sugerează că există potențial pentru ipoteze și cercetări ulterioare, conform Descoperă.ro .

Efectul muzicii- mult timp în centrul dezbaterilor


Subiecții studiului au fost persoane cu probleme de memorie ca urmare a unui debut de neurodegenerare, mai specific în părțile creierului care se ocupă de aspectele legate de învățare și memorie.

„Experimentele au constat în observarea a 24 de fotografii cu fețe umane. Participanții au fost instruiți să le memoreze, iar 10 minute mai târziu, li s-a cerut să privească o nouă serie care conținea cele 24 de imagini anterioare și 24 de imagini noi, pentru a încerca să le identifice pe cele pe care le văzuseră deja.

Primul test a fost efectuat cu subiecții ascultând muzică clasică în faza de consolidare a informațiilor, dar nu și în faza de recuperare, în timp ce în cel de-al doilea exercițiu a fost repetat cu stimulul auditiv în ambele faze. Cu toate acestea, nu au fost observate diferențe semnificative în ceea ce privește rezultatele.”

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *