Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a solicitat lanțurilor de farmacii Dr Max, deținut de o companie cehă, încetarea folosirii în reclame a sintagmei “preţuri Dr. Max de mici”, comisarii ANPC susţinând că aceasta este o practică comercială incorectă deoarece mesajul sugerează că aceste farmacii au cele mai mici prețuri, deși acest fapt nu a putut fi dovedit. 

„Acest lucru a fost considerat o practică comercială incorectă, cu impact la nivel naţional, considerându-se că, prin această formulare, i se sugerează consumatorului mediu faptul că, farmaciile Dr. Max, au cele mai mici preţuri ale unor produse, comparativ cu alte lanţuri de farmacii, fapt care nu a putut fi dovedit. Ca atare, la începutul lunii februarie a acestui an, printr-un Ordin al preşedintelui ANPC, Horia Constantinescu, s-a dispus încetarea acestei practicii comerciale incorecte, deoarece mesajul publicitar conţine informaţii false, menite a induce în eroare sau care este susceptibil să inducă în eroare consumatorul mediu, oferindu-se perspectiva unui avantaj material, la achiziţia de produse. Caracterul înşelător al acestei practici este determinat de faptul că nu explică, concret, în ce constă avantajul menţionat al consumatorului (dacă este vorba de un preţ redus sau de avantajul conferit de achiziţionarea unui bun de calitate superioară)”, a anunţat ANPC.

Sursa citată menționează că ordinul respectiv a fost adus la cunoștința operatorului economic. Acesta a început demersurile necesare pentru a pune în aplicare măsurile dispuse. 

ANPC a precizat că mesajul publicitar a fost deja eliminat de pe monitoarele existente în farmacii şi din campaniile existente în derulare, urmând ca, în cel mai scurt timp, acesta să fie înlocuit complet din toate comunicările comerciale ale operatorului.

Mai multe știri pe republikanews.ro

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *