3000 de km de trasee cicloturistice în Prahova, Buzău și Vrancea

angajare

3000 de km de trasee cicloturistice ar urma să fie realizate cu fonduri europene în Prahova, Buzău și Vrancea, în cadrul unui proiect denumit Velo Valahia.

Consiliul Județean Prahova, împreună cu executivul altor două județe din țară, Buzău și Vranceau,  vor să atragă fonduri europene prin programul PNRR pentru realizarea a 3000 de km de trasee cicloturistice.

Proiectul denumit ”Velo Valahia” a fost aprobat miercuri de legislativul prahovean și prevede un traseu cicloturistic care va trece prin 25 de localități prahoveni :Azuga, Breaza, Busteni, Comarnic, Valenii de Munte, Apostolache, Aricestii,  Bertea, Calugareni, Carbunesti, Cerasu, Chiojdeanca, Drajna, Gura Vadului, Izvoarele, Jugureni, Mâneciu, Predeal Sarari, Sângeru, Secăria, Șoimar, Șotrile, Ștefești și Valea Doftanei.

Investiția  din cadrul componentei vizează implementarea a 3.000 km de trasee cicloturistice, obiectivul acestei investiții fiind acela de a dezvolta un transport durabil prin dezvoltarea infrastructurii traseelor cicloturistice.

Proiectul Velo Valahia

”Mersul cu bicicleta înseamnă deplasări cu emisii zero și înlocuirea vehiculelor cu combustibili fosili. Mersul cu bicicleta sporește atractivitatea zonelor, creează o nouă structură a mobilității locale și reduce traficul. Creșterea ponderii bicicletei în cota modală se poate realiza prin:

– Planificarea și dezvoltarea unei strategii de ciclism: planificare integrată; rețele

de ciclism

– Infrastructură: piste, parcări și semnalizare pentru bicicliști

– Comunicații – Legătura/conectarea cu alte mijloace de transport.

Există câteva aspecte-cheie ale planificării și designului infrastructurii pentru biciclete care nu trebuie neglijate atunci când se planifică noi piste sau se extind cele deja existente.

Acestea includ integrarea pistelor pentru biciclete în spațiul comun cu cel al traficului motorizat, siguranța biciclistului și, în special, continuitatea rețelei de piste pentru biciclete.

În majoritatea cazurilor, biciclistul trebuie să dea prioritate mașinii, deoarece pista pentru biciclete se oprește/se termină.

Acest lucru reduce în mod semnificativ atractivitatea mersului pe bicicletă – mai multe călătorii pot fi efectuate pe o rețea continuă și bine conectată de piste decât pe un număr mare de piste de tip ”stop and start” care compromit viteza și siguranța bicicliștilor

Traseele cicloturistice se pot realiza pe piste pentru biciclete, drumuri pentru cicliști, drumuri de utilitate privată deschise circulației publice, suprafețe de rulare amenajate în zona de protecție aferentă drumurilor deschise circulației publice, drumuri forestiere, poteci și trasee amenajate în fondul forestier, diguri și zone de protecție la inundație ale cursurilor de apă și pe eventuale alte tipuri de căi de comunicație deschise circulației bicicletelor”, se arată scris în referetul de aprobare.

Mai multe știri pe republikanews.ro

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

hidro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here